VU Medicinos fakulteto mokslininkė – tarp pripažintų Europos ekspertų

Publikuota: 2017 m. sausio 9 d. pirmadienis

Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto Visuomenės sveikatos instituto docentė Liubovė Murauskienė tapo nepriklausomos Europos Komisijos Veiksmingų būdų investuoti į sveikatą ekspertų grupės (Expert Panel on Effective ways of Investing in Health) nare. VU mokslininkė yra viena pirmųjų Centrinės ir Rytų Europos šalių atstovų, išrinktų tarp 14 Europos ekspertų. Naujieji ekspertai bus inauguruoti sausio 24 d.

Europos Komisija šią tarpsektorinę ir nepriklausomą ekspertų grupę įsteigė 2012 m., sulaukusi mokslinių rekomendacijų, kuriose pabrėžta darni sveikatos sistemų plėtros svarba. Vienas pagrindinių grupės veiklos tikslų – teikti rekomendacijas apie veiksmingus investavimo į sveikatą būdus. Į grupę viešojo konkurso būdu trejiems metams atrenkami ekspertai sveikatos sektoriaus planavimo ir finansavimo pirmenybių nustatymo, mokslinių tyrimų, vadybos, paslaugų teikimo ir sveikatos ugdymo bei stiprinimo sritims.

Ekspertų grupė padeda Europos Komisijai formuoti požiūrį į naujus sveikatos priežiūros modelius ir iššūkius, su kuriais susiduria sveikatos sistemos Europoje. Problematikos spektras apima pirminę, stacionaro ir integruotą sveikatos priežiūrą, sistemų finansavimo ir išlaidų vaistams klausimus, sąveikas su socialinės apsaugos sektoriumi, sveikatos netolygumus, ligų prevenciją, mokslo plėtrą ir pan.

Ekspertų grupė jau pareiškė nuomonę dėl sveikatos sistemų tipologijų ir jų veiksmingumo vertinimo, sveikatos priežiūros paslaugų kokybės, prieinamumo, viešojo ir privataus sektorių bendradarbiavimo sveikatos srityje, paslaugų teikėjų konkurencijos, ligoninių reformavimo, pavojingų inovacijų. Pažymėtina, kad ekspertai rekomendacijas formuluoja ir ne specialistams suprantama kalba.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo penki.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »