Matematikos žaidimai - efektyvi mokymosi priemonė

Publikuota: 2013 m. liepos 20 d. šeštadienis

Šaltinis: ucc.lt 

Siekiant ištirti mokomojo žaidimo apie matematiką „Monkey Tales“ efektyvumą, buvo atliktas tyrimas su 88 vaikais juos išskaidant į tris grupes. Pirmoji grupė turėjo žaisti ir spręsti matematikos uždavinius žaidime tris savaites, antroji grupė turėjo daryti tą patį įprastu būdu – ant popieriaus, o trečioji grupė buvo kontrolinė. Matematikos uždavinių sprendimas buvo matuojamas pagal tai kaip prieš tyrimą ir po tyrimo vaikams pavyko atlikti elektroninį aritmetinį testą. Rezultatai parodė, kad vaikai, žaidusieji kompiuterinius žaidimus, pasirinko daugiau teisingų atsakymų negu vaikai iš kitų tyrimo grupių. 

Taip pat tyrimo metu buvo tikrinamas vaikų įsitraukimas į „Monkey Tales“, rezultatai parodė, kad vaikai žaidimą apibūdino kaip linksmą, įtraukiantį, fantastišką. Dauguma jų norėjo žaisti žaidimą daugiau ir dažniau. Tačiau niekas nenorėjo spręsti papildomų įprastinių užduočių. Tyrimas parodė, kad žaidimas labiau motyvavo vaikus mokytis bei buvo pastebėtas geresnis mokymosi efektyvumas. Tolimesni tyrimai turėtų atskleisti kaip žaidimas padeda pasiekti geresnius mokymosi rezultatus.

Bendros tendencijos
Rimtųjų arba mokomųjų žaidimų (angl. Serious games) svarba yra pastebimai išaugusi. Rinkos tyrimų kompanija „iDate“ prognozuoja, kad šio sektoriaus pasaulinė apyvarta turėtų pasiekti 6.6 milijardo dol. 2015–aisiais. Pirmasis sektorius, kur buvo panaudoti rimtieji žaidimai buvo gynyba. Būtent JAV kariuomenė naudoja žaidimus siekiant pritraukti naujus darbuotojus, kelti jų kvalifikaciją ir išmokyti dirbti su žmonėmis iš skirtingų kultūrų. Rimtieji žaidimai naudojami įvairiose darbinėse sferose, siekiant tobulinti darbuotojų įgūdžius. Pavyzdžiui, „Flemish organizacija U&I Learning“ kuria žaidimus AUDI kompanijai, kad jie galėtų savo personalą apmokyti saugumo principų ir pan.

Žaidimai mokslo srityje
Susidomėjimas rimtaisiais žaidimais išaugęs ir švietimo srityje. Pagrindinė mintis yra ta, kad vaikams reikia turėti tam tikrų žinių ir specialių įgūdžių, kad galėtų laviruoti pramoginiame žaidime. Jeigu edukaciniai žaidimai būtų tokie pat įdomūs, įtraukiantys ir motyvuojantys, tada vaikai mokytųsi su didžiausiu malonumu, neatsiplėšdami nuo žaidimo ir taip įgydami daug žinių.  „Monkey Tales“ žaidimas buvo sukurtas pagal šią filosofiją. Trimatis nuotykinis žaidimas turi keletą versijų, skirtų moksleiviams nuo antros iki šeštos klasės. Žaidimo metu vaikai sprendžia praktinius matematikos uždavinius, dėlioja dėliones (angl. puzzle) ir sprendžia galvosūkius – visi jie susiję su matematikos mokymusi, tačiau pateikiami itin patrauklia ir įtraukiančia forma.  

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo penki.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

susiję straipsniai

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai (1)

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »

Dilema nerandantiems darbo: laukti, kol pasikeis rinka, ar persikvalifikuoti?

Nors šių metų rugpjūčio 1 d. Lietuvos darbo biržoje buvo registruota 134,1 tūkst. darbo ieškančių žmonių, nesutampa darbdavių ir darbuotojų lūkesčiai dėl darbo pobūdžio. skaityti »