Kūrybingas mokytojas – laimingi mokiniai

Publikuota: 2012 m. rugsėjo 3 d. pirmadienis

Prasidedantys mokslo metai vėl atkreipė dėmesį į šiuolaikinę mokyklą ir ugdymo procesą, kuriame pagrindinė vieta turėtų tekti ne metodikoms ar mokymo priemonėms, bet mokytojui, sugebančiam kūrybiškai jomis naudotis. Atsakymų, ar galima ir kaip to išmokti, kartu su mokytojais ir švietimo specialistais ieškos paroda „Mokykla“, šiemet akcentuojanti kūrybiškumo svarbą ugdant asmenybę. Ir ne tik mokykliniame amžiuje, bet nuo pat kūdikystės, todėl kartu vyksiančioje parodoje „Vaikų šalis“ pirmą kartą bus atkreiptas dėmesys į ikimokyklinį ugdymą, pasaulyje populiarias metodikas, darželius, dabar tapusius tikra socialine problema.

Parodos „Vaikų šalis“ projekto vadovės Indrės Reimorienės teigimu, sistemingai pristatyti ikimokyklinį ugdymą bus siekiama pirmą kartą. „Parodoje bus galima susipažinti su įvairiausiomis ugdymo kryptimis – nuo japoniškos, nuo M. Montessori ar neskubinančios augti Valdorfo pedagogikos iki lietuviškos. Čia prisistatys privatūs ir valstybiniai darželiai, čia bus galima susitikti su specialistais ir išsiaiškinti rūpimus klausimus apie ikimokyklinukų ugdymą ar darželių, kurių taip trūksta, steigimą“, – sako I. Reimorienė ir priduria, jog kartais užmirštama, kad vaiko ugdymas turi prasidėti ne mokykloje, o nuo mažų dienų ir auklėtojo asmenybė ne mažiau svarbi kaip mokytojo.

Pasak parodos „Mokykla“ projekto vadovės Agnės Žekonytės, abiejų parodų tikslas parodyti, kad ugdymas labai kūrybiškas procesas ir jo modelių gali būti pačių įvairiausių. Svarbu, kad jo rezultatas būtų laimingas ir sudomintas vaikas ir be prievartos kūrybiškai dirbantis mokytojas ar auklėtojas. „Mes siekiame, kad parodose lankytojai atrastų neuniforminės mokyklos ar darželio viziją – be šablonų, be padiktuotų taisyklių, su drąsiom diskusijom ir išlaisvintu mąstymu“, – sako A. Žekonytė.

Kūrybiškumo tema atsispindės ne tik parodų turinyje, bet ir formate, kuris skirsis nuo įprastinio.

Abiejose parodose bus įrengti ne tik įprastiniai stendai, bet ir specialios kūrybinės erdvės, kurių pagrindiniai dalyviai – patys lankytojai, siekiantys pritaikyti teorines žinias ar išbandyti įvairias lavinamąsias, mokymo priemones, žaislus, žaidimus. Parodoje „Mokykla“ vėl veiks interaktyvios klasės, kuriose vyks improvizuotos pamokos mokytojams, o „Vaikų šalyje“ įsikurs ŽINIŲ MIESTAS, kuriame lauks ne tik kūrybinės dirbtuvės, bet ir interaktyvūs darželiai su skirtingomis programomis, su kuriomis gyvai susipažinti galės ir tėveliai, ir vaikai.

Parodos „Mokykla“ ir „Vaikų šalis“ vyks lapkričio 23–25 d. Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo penki.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai (1)

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »

Dilema nerandantiems darbo: laukti, kol pasikeis rinka, ar persikvalifikuoti?

Nors šių metų rugpjūčio 1 d. Lietuvos darbo biržoje buvo registruota 134,1 tūkst. darbo ieškančių žmonių, nesutampa darbdavių ir darbuotojų lūkesčiai dėl darbo pobūdžio. skaityti »

Rugsėjo stresas: kaip apsaugoti pirmokus ir abiturientus?

Pasak sveikatos specialistų, ruduo kai kuriems moksleiviams, ypač pradinukams ir gimnazistams, sukelia nervinę įtampą, o sergančių jaunuolių skaičiai šokteli kelis kartus. skaityti »