Bendradarbiaujant mokykloms ir darbdaviams parengiami geresni specialistai

Publikuota: 2013 m. gegužės 21 d. antradienis

Švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis susitiko su Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentu Robertu Dargiu ir konfederacijos Ekonomikos ir finansų departamento direktoriumi, Lietuvos profesinio mokymo tarybos pirmininku Sigitu Besagirsku. Susitikimo metu aptartos dvi pagrindinės temos: aukštojo mokslo ir verslo bendradarbiavimas rengiant specialistus ir efektyvus atnaujinamų profesinio mokymo bazių panaudojimas.

Susitikimo metu kalbėta apie verslo indėlį užtikrinant kokybiškas, darbo rinkos poreikius atitinkančias studijas. Vertinant šalies ūkio perspektyvas, ypatingas dėmesys turėtų būti skiriamas tokių pramonės šakų, kaip energetika, maisto pramonė, specialistų rengimui.

Ministras pabrėžė, kad artimiausiais metais bus peržiūrimos aukštųjų ir profesinių mokyklų programos siekiant išvengti jų dubliavimo, taip pat stiprinamas profesinis orientavimas bendrojo ugdymo mokyklose.

„Dabar Lietuvoje kuriami 42 sektoriniai praktinio profesinio rengimo centrai, į juos investuojame daugiau nei 430 mln. Lt. Todėl labai svarbu kuo efektyviau juos panaudoti ruošiant kvalifikuotus, darbo rinkai reikalingus specialistus. Į praktinio mokymo procesą labiau turėtų įsitraukti ir darbdaviai“, – sakė D. Pavalkis.

Profesinio rengimo kokybę užtikrina ir darbdavių dalyvavimas vertinant profesinėse mokyklose įgyjamas kvalifikacijas. Dabar tobulinama kvalifikacijų suteikimo ir kompetencijų vertinimo tvarka ir svarstoma galimybė grįžti prie diplomų teikimo profesinių mokyklų absolventams.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo penki.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »