Ar buhalteriai išnyks kaip dinozaurai?

Publikuota: 2017 m. kovo 16 d. ketvirtadienis

Sparčiai vystantis technologijoms, vis dažniau viešojoje erdvėje pasigirsta nuogąstavimų, kad buhalteriai yra viena iš tų profesijų, kurios poreikis artimiausiu dešimtmečiu smarkiai sumažės. Pagrindiniai argumentai, patvirtinantys šiuos teiginius, paremti tuo, kad buhalteriai labai daug laiko sugaišta suvedinėdami duomenis iš sąskaitų ar pildydami deklaracijas, o šias problemas jau sprendžia procesų automatizavimas, elektroninės sąskaitos ar išmanioji mokesčių sistema. Bet ar tai patvirtina faktą, kad buhalterio profesijos poreikis drastiškai sumažės?

Spartus inovacijų, naujų technologijų skverbimasis į paslaugų sektorių, visų pirma, pakeis mažiausiai kvalifikuotų darbuotojų – apskaitininkų darbą.

Buhalteriui keliami labai aukšti profesiniai ir etikos reikalavimai. Išlaisvinus buhalterių laiką nuo mažai kompetencijos reikalaujančio mechaninio darbo, jie įmonių vadovams galės teikti taip ilgai lauktas bei būtinas, vertę kuriančias duomenų analitikos, veiklos konsultavimo paslaugas.

Susidurs su didesniais duomenų kiekiais

Šiandieninė aplinka verčia nuolat keistis ir prisitaikyti ne tik apskaitos, bet ir kitų profesijų, išsilavinimo, amžiaus bei lyties žmones. Vargu, ar šiandien galėtume veikti be kompiuterio, interneto ar išmaniojo telefono. Mokymasis visą gyvenimą jau tapo neatsiejama šiuolaikinio žmogaus dalimi.

Nuolatinės transformacijos amžius iš apskaitos specialistų reikalavo nuolatinio sukauptų žinių bei kompetencijų atnaujinimo. Todėl šiandien, ketvirtosios pramoninės revoliucijos, didžiųjų duomenų analitikos amžiuje, turėtume diskutuoti, o kaipgi artimoje ateityje transformuosis buhalterio profesija?

Visų pirma, eksponentiškai augant tiek struktūrizuotų, tiek nestruktūrizuotų duomenų kiekiams, siekiant išanalizuoti bei pateikti pasiūlymus valdymo sprendimų priėmimui, apskaitos specialistai susidurs su didesniu duomenų peržiūros poreikiu.

Šiam darbui atlikti reikės ne tik gerai išmanyti verslo valdymo procesus, bet ir gerai mokėti naudotis naujausiomis informacinėmis technologijomis, tinkamai parinkti bei taikyti veiklos vertinimo metodus. Be to, naujos technologijos bei verslo analitika pareikalaus iš buhalterių ir geresnio investavimo strategijų, prognozių bei sprendimų išmanymo.

Asmeninės savybės vertinamos vis labiau

Finansinė apskaita istoriškai rėmėsi tik praeities finansiniais duomenimis.  Šiandien palaipsniui vis daugiau ir daugiau naujų nefinansinių duomenų įtraukiama į apskaitą bei rezultatų analizę. Jau neabejojama, kad ne tik įmonės, kurių akcijomis prekiaujama vertybinių popierių biržose, bet ir kitos pereis prie privalomo finansinių ir nefinansinių duomenų ataskaitų teikimo.

Tuo tarpu debesų technologijos įgalina ne tik didelių įmonių, bet vis dažniau ir mažų bei vidutinių įmonių visų grandžių vadovus sekti savalaikę informaciją nuotoliniu būtu.

Be labai gerų profesinių, informacinių technologijų, verslo analitikos žinių buhalteriams vis svarbesnėmis tampa asmeninės savybės, tokios, kaip komunikabilumas, aiškus minčių dėstymas, darbo grupėje gebėjimai, kritinis mąstymas, pokyčių, konfliktų ar projektų valdymas.

Kalbų mokėjimas – konkurencinis pranašumas

Aukštą išsilavinimą turinčių žmonių bei žemo darbo užmokesčio šalyse vis dažniau steigiantis paslaugų teikimo centrams, apskaitos specialistams labai svarbiu konkurenciniu pranašu tampa ne tik anglų kalbos bet ir kitų vakarų ar šiaurės šalių kalbų mokėjimas.

Investicijoms krypstant į Azijos ir islamiškas šalis, apskaitos profesionalai neišvengiamai turės išmanyti ne tik vakarų šalių, bet ir Azijos ar islamiškų šalių verslo valdymo kultūrą, apskaitą ir finansus.

Taigi, ateityje iš apskaitos specialisto bus tikimasi vis daugiau įvairių funkcijų išmanymo bei kompetencijų šias funkcijas atlikti. Apskaitos specialisto darbas bus labiau orientuotas ne į techninių darbų atlikimą, bet į apskaitomos informacijos duomenų patikimumo kokybės užtikrinimą, įmonės vertės kūrimą bei ateities galimybių vertinimą.

Šaltinis: KTU
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo penki.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »