4 klaidos, kurias daro abiturientai rinkdamiesi studijas

Publikuota: 2016 m. liepos 15 d. penktadienis

Jau liepos 19-ąją baigiasi pirmasis pagrindinio bendrojo priėmimo į aukštąsias mokyklas etapas. Kaip neapsirikti priimant vieną svarbiausių sprendimų gyvenime? Jūsų dėmesiui – 4 didžiausios klaidos, kurias daro abiturientai, rinkdamiesi studijas.

1. Vadavaujasi tik tėvų, giminaičių, draugų patarimais. „Tėvai visuomet nori tik geriausio savo vaikui, dėl turimos gyvenimiškos patirties dažnai gali tikrai protingai patarti, visgi, besąlygiškai vadovautis vien jų nuomone nereikėtų. Ne paslaptis, jog tėvai, dažnai to net nesuprasdami, vaikams perša savo neišsipildžiusias svajones. Jeigu tėvai, seneliai siūlo savo profesiją, ji jums yra pakankamai prie širdies, tai tikrai verta apie tai pagalvoti“, – sako VGTU studijų prorektorius Romualdas Kliukas. Iš tiesų, priimant šį atsakingą sprendimą, labai rekomenduotina pasitarti su jums svarbiais, kompetentingais žmonėmis, bet nepamiršti ir savo norų. Išsirinkus specialybę ir aukštąją mokyklą, būtina atidžiai užpildyti prašymą, nes gausite tik vieną kvietimą studijuoti.

2. Bijo stoti ten, kur svajoja. Traukia meninės srities specialybės, bet dėl finansinių sumetimų planuoji stoti į ekonomiką? Gąsdina stojamieji egzaminai? O galbūt norėtum studijuoti inžineriją, tačiau girdėjai, jog čia reikės daug mokytis? „Mokytis reikės visur, bet įdėtos pastangos atsipirks su kaupu. Jei norite pasiekti šio to daugiau, dirbti reikės visur. Technologijos moksluose svarbiausia – nuolatinis darbas tiek paskaitų metu, tiek savarankiškai, visgi, nepatingėjus, tai garantuoja puikias ateities perspektyvas,“ – sako R. Kliukas.

3. Neįvertina ateities darbo rinkos. Teisininkai, psichologai, socialiniai darbuotojai – kaip rodo statistika, dažnai šias ir kitas populiarias specialybes įgiję jaunuoliai mina Darbo biržos slenkstį. „Rinkdamiesi studijų programą, turite pagalvoti ne tik apie tai, ar ši specialybė jums patiktų, bet ir apie tai, ar po studijų turėsite darbą. Kai kurių specialistų rinkoje yra gerokai per daug, o, sakykime, IT ar inžinerinėse srityse jų labai trūksta – tiek Lietuvos, tiek Europos mastu. Taigi, stenkitės suderinti savo norus su racionaliu protu bei nesivaikyti vyraujančių madų. Juk daug didesnes galimybes turėsite toje srityje, kurioje konkurencija mažesnė. Mūsų universitete sąmoningai siūloma gilintis į tokias sritis kaip daiktų internetas, logistika, mechatronika, kurių specialistų labai reikės dar po keleto metų“, – pataria VGTU studijų prorektorius.

4. Renkasi tik specialybę, bet ne aukštąją mokyklą. Pasak R. Kliuko, negalima aklai rinktis specialybės, neįvertinus aukštojo mokslo kokybės konkrečioje mokymo įstaigoje: „Kai kurios įvairių aukštųjų mokyklų siūlomos studijų programos turi tikrai gražiai skambančius pavadinimus, tačiau negali pasiūlyti aukšto lygio mokslo, geriausių savo srities dėstančių specialistų. Žinoma, įgysite diplomą, bet tai, kokioje aplinkoje mokysitės, kokių žinių įgausite, turės didelės įtakos tiek jūsų ateities karjerai, tiek jūsų asmenybei.“ Rinkdamiesi aukštąją mokyklą, atsižvelkite į jos reitingus, užsitarnautą vardą. Galbūt verta pagalvoti ir apie tai, ką, be mokslo, jums gali suteikti universitetas – galbūt čia rasite ir daug papildomos, jus dominančios laisvalaikio veiklos, bus suteiktos sąlygos kurti, įgyvendinti savo idėjas, suteiktas visas tobulėjimui reikalingas inventorius.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo penki.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »