Skeptiškiems tėveliams: 5 faktai apie vaizdo žaidimų naudą

Publikuota: 2017 m. gegužės 26 d. penktadienis

Moksleivių išsvajotos atostogos jau ne už kalnų, todėl daugelis jų jau pradeda svajoti apie laisvalaikį vasarą. Be abejonės, viena populiariausių veiklų šiuolaikinio jaunimo tarpe yra vaizdo žaidimai. Ne paslaptis, kad tėvai šiuo atžvilgiu yra gana skeptiškai nusiteikę, tačiau pastaruoju metu vykdyti tyrimai atskleidė, kad saikingos pramogos su vaizdo žaidimais gali teikti naudą. Ir ne tik vaikams, bet ir jų tėveliams. Taigi, kokia ji?

Malšina stresą ir skausmą

Remiantis Amerikos skausmo draugija, vaizdo žaidimai gali būti naudingi kovojant su stresu ar skausmu bet kokio amžiaus žmogui. Tyrimai įrodė, kad vaizdo žaidimai reabilitacijos laikotarpiu leidžia daug lengviau iškęsti skausmingas procedūras. Taip yra todėl, kad smegenys labiau koncentruojasi į žaidimo detales, o ne į patį skausmą. Taip pat, vaizdo žaidimai padeda tiems, kurie nori pabėgti nuo kasdien kamuojančio nerimo, streso – tai geras būdas atsipalaiduoti.

Pramoga, skatinanti sportuoti

Ročesterio universitete atlikti tyrimai atskleidė, kad paaugliai, kurie žaidžia su sportu susijusius vaizdo žaidimus, labiau motyvuoti užsiimti sportu tampa ir realiame gyvenime. Ką jau kalbėti apie virtualios realybės sporto žaidimus. Štai, bendrovė „Samsung“, bendradarbiaudama su Kauno Technologijų universitetu, neseniai sukūrė galimybę virtualioje realybėje užsiimti irklavimu. Virtualios realybės akiniai ir specialus simuliatorius leidžia ne tik apiplaukti Trakų pilį net neišėjus iš namų, bet ir stiprinti savo raumenis bei irklavimo techniką. Panašių žaidimų ir programų šiandien sukurta ir kitoms sporto šakoms.

Formuoja socialinius įgūdžius

Dar vienas mokslinis tyrimas Jungtinėse Amerikos Valstijose parodė, kad vaikai, žaisdami vaizdo žaidimus, kuriuose reikalingas bendravimas, dažnai turi geresnius bendravimo įgūdžius. Šiandien yra sukurta daug komandinių žaidimų, kuriuose siekiamas bendras tikslas. Tai naudinga, nes gerina ne tik bendravimo, bet ir bendradarbiavimo, problemų sprendimo įgūdžius, moko ieškoti kompromisų ir leidžia pajusti komandinio darbo naudą.

Aštrina regėjimą

Kiekvienam mūsų yra tekę girdėti, kad vaizdo žaidimai kenkia akims. Vis dėlto Makmasterio universiteto tyrėja Daphne Maurer padarė neįtikėtiną atradimą – pasirodo, kad žmonės, kenčiantys nuo kataraktos ar turintys kitų regėjimo sutrikimų, gali jį pagerinti, žaisdami pirmojo asmens šaudyklės žaidimus. Remiantis mokslininkės atliktu tyrimu, tokio tipo žaidimai reikalauja maksimalaus dėmesio sutelkimo, todėl silpnaregiams tai naudinga, mat skatina į detales žaidime žiūrėti kur kas atidžiau, o tai praverčia ir realiame gyvenime. 

Stiprina šeimos ryšį

Iš tiesų, vaizdo žaidimai gali tapti ir bendra šeimos laisvalaikio veikla. Remiantis Brighamo Jango universiteto tyrimu, mergaitės, žaidusios vaizdo žaidimus kartu su savo tėvais, buvo ir jautėsi labiau artimos savo šeimai bei turėjo geresnę psichinę sveikatą, negu tos, kurios žaidė vaizdo žaidimus vienos ar netgi su draugais. Taigi, belieka išsirinkti visiems šeimos nariams patinkantį žaidimą ir smagiai praleisti laisvą valandėlę kartu.

Šaltinis: Pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo penki.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

„Microsoft“ prijungs prie interneto „Toyota“ automobilius

Pernai „Toyota“ įkūrė naują įmonę „Toyota Connected“, kurios veikla – interneto paslaugų integracija į automobilius, kelių infrastruktūrą ir transporto priemonių tarpusavio komunikacijos sistemų kūrimas. skaityti »

Baltijos šalių šimtmečiui skirtos proginės dviejų eurų monetos dizainą išrinks gyventojai

Prasidėjo dvi savaites truksiantis Lietuvos ir kitų Baltijos šalių gyventojų balsavimas internetu: renkamas dviejų eurų monetos, skirtos Baltijos šalių šimtmečiui, projektas. skaityti »

Gėrimų šildytuvas-šaldytuvas ant darbo stalo

Gėrimai yra skaniausi tada, kai yra tinkamos temperatūros. Tam skirtas mažytis USB šildytuvas-šaldytuvas, nuolat laikomas ant stalo. skaityti »

Paneigtas mitas apie kompiuterinių žaidimų įtaką empatijai

Ilgą laiką buvo manoma, kad kompiuteriniai žaidimai mažina empatiją. Tačiau ar tikrai? skaityti »

„Microsoft“ sukūrė uodus gaudantį robotą

„Microsoft“ sukurtas robotas padės mokslininkams tirti, kokius pavojingus virusus ir bakterijas platina šie vabzdžiai. skaityti »

Ateities automobiliai atpažins vairuotojo nuotaiką

Ateityje automobiliai ne tik žinos, ko mes norime, bet ir kaip mes jaučiamės, galės ne tik pildyti mūsų komandas, bet ir mums atsakyti. skaityti »

Žinutes bus galima rašyti akimis

„Microsoft“ kartu su Vašingtono universiteto mokslininkais sukūrė programą „Eye-Gaze“, kuria naudojantis tekstą į telefono ekraną galima suvesti akimis. skaityti »

Virtualiosios realybės perspektyvos: nuo apsipirkinėjimo iki karybos

Virtuali realybė tarnauja ne tik išsiilgusiems pramogų ar naujų potyrių, bet ir tiesiog siekiant pagerinti mūsų kasdienį gyvenimą. skaityti »

Bilas Gatesas siūlo apmokestinti robotus

„Microsoft“ įkūrėjas Bilas Gatesas pareiškė, kad dirbantys robotai turi taip pat mokėti mokesčius kaip ir įprasti darbuotojai. skaityti »

Valentino dieną žmonės išlaidauja vis daugiau

Per paskutiniuosius trejus metus pasaulio žmonių išlaidos prieš šv. Valentino dieną išaugo 49 proc., o finansinių operacijų skaičius padidėjo net 73 proc. skaityti »