Pavydas interneto draugams kelia neigiamas emocijas

Publikuota: 2017 m. sausio 12 d. ketvirtadienis

Socialinė žiniasklaida prasidėjo kaip priemonė palaikyti ryšį su draugais ir dalytis laimingais prisiminimais. Tačiau naujausio „Kaspersky Lab“ tyrimo rezultatai rodo, kad dabar socialinė žiniasklaida daugeliui žmonių kelia neigiamų emocijų. Medžioklė siekiant gauti kuo daugiu „patinka“ šiame procese vaidina pagrindinį vaidmenį, ir žmonės nusimina, kai jie negauna tiek „patinka“, kiek tikisi, o 42 proc. sako, kad pavydi, kai jų draugai gauna daugiau „patinka“ nei jie. Be to, tyrimas rodo, kad žmonės jaučia pavydą, kai socialinėje žiniasklaidoje mato laimingesnį savo draugų gyvenimą.

Apklaususi 16 750 viso pasaulio žmonių, „Kaspersky Lab“ pastebėjo nusivylimą socialine žiniasklaida. Leisdami laiką socialinės žiniasklaidos svetainėse žmonės dažnai dėl įvairių priežasčių patiria neigiamų emocijų, ir tai užgožia teigiamą jos poveikį.

Naudotojai socialinės žiniasklaidos svetainėse lankosi, kad gerai jaustųsi. Dauguma žmonių (65 proc.) per socialinius tinklus nori palaikyti ryšį su draugais ir kolegomis, pamatyti linksmų ir juokingų įrašų (60 proc.). Žmonės taip pat skiria labai daug laiko, kad teigiamomis akimirkomis sukurtų savo skaitmeninį profilį, paskelbtų dalykus, kurie privertė juos nusišypsoti (61 proc.), ir pasakotų apie savo šventes ir atostogas (43 proc.).

Nors 72 proc. žmonių erzina reklama, tapusi itin įkyri ir trukdanti jų internetiniam bendravimui, nusivylimo priežastys daug gilesnės. Matydami savo draugų laimingus įrašus apie atostogas, pomėgius ir vakarėlius, žmonės dažnai jaučia kartėlį, jog kiti gyvenimu džiaugiasi labiau nei jie. Pavyzdžiui, 59 proc. jautėsi nepatenkinti, kai matė savo draugų įrašus apie vakarėlius, į kuriuos jie nebuvo kviečiami, 45 proc. nurodė, kad draugų atostogų nuotraukos jiems turėjo neigiamos įtakos. Be to, 37 proc. taip pat pripažino, kad žiūrint savo ankstesnius įrašus, apima jausmas, jog jų pačių praeitis geresnė už dabartinį gyvenimą.

Ankstesnis tyrimas taip pat parodė žmonių nusivylimą socialine žiniasklaida – 78 proc. prisipažino norintys apskritai atsisakyti socialinių tinklų. Vienintelis dalykas, verčiantis likti socialinės žiniasklaidos tinkluose, – baimė prarasti skaitmeninius prisiminimus, pavyzdžiui, nuotraukas ir kontaktus su draugais. Apsisprendus nebesinaudoti socialiniais tinklais, gali būti sunku išsaugoti ryšį su draugais, tačiau „Kaspersky Lab“ galvoja, kaip padėti žmonėms išsaugoti skaitmeninius prisiminimus.

„Mūsų santykiai su socialine žiniasklaida sukuria užburtą ratą. Mes norime naudotis mėgstamomis socialinėmis platformomis ir dalytis savo džiaugsmais – tai mums padeda gerai jaustis“, – sako Eugenijus Čerešnevas (Evgeny Chereshnev), „Kaspersky Lab“ Socialinės žiniasklaidos skyriaus vadovas.  „Tačiau realybėje kiekvienas daro tą patį, todėl, kai prisijungiame prie socialinės žiniasklaidos svetainių, mus užgriūna linksmai laiką leidžiančių draugų nuotraukų ir įrašų lavina. Atrodo, kad jie džiaugiasi gyvenimu labiau už mus. Nesunku suprasti, kodėl tai verčia jaustis blogai ir kodėl tiek daug žmonių svarsto apskritai nebesinaudoti socialinės žiniasklaidos tinklais. Problema ta, kad žmonės jaučiasi įstrigę, nes daugelis jų brangių prisiminimų yra saugomi socialinės žiniasklaidos svetainėse, jie nenori prarasti prieigos prie jų.

Kad padėtų žmonėms laisvai apsispręsti, ar jie nori likti socialinės žiniasklaidos svetainėse, ar jas palikti, neprarandant skaitmeninių prisiminimų, „Kaspersky Lab“ kuria programą „FFForget“. Programa leis žmonėms daryti atsargines visų savo prisiminimų iš socialinių tinklų kopijas ir jas laikyti saugioje atminties talpykloje. Svarbu suteikti žmonėms laisvę palikti socialinį tinklą tada, kai jie to nori, neprarandant savo skaitmeninio gyvenimo istorijos.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo penki.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

Bus kuriama vieninga žiniasklaidos informacinė sistema

Siekiant padidinti visuomenės informavimo priemonių veiklos viešumą ir skaidrumą, Vyriausybė teikia Seimui Visuomenės informavimo įstatymo pataisas. skaityti »

77 proc. lietuvių internetu nuolat naudojasi asmeniniais tikslais

„Kantar TNS“ tyrimai rodo, kad 16–34 metų vartotojas Lietuvoje turi beveik 4 įrenginius su prieiga prie tinklo. skaityti »

Interneto svetainių kūrimas padeda modernizuoti verslą

Šiandien internetinius tinklalapius turi ne tik įmonės, bet ir fiziniai asmenys. Dabar tai yra bene tas pats, kaip turėti mobilųjį telefoną. skaityti »

Europos Sąjunga kurs nemokamą belaidžio interneto tinklą

Europos Parlamentas nubalsavo už programą „Wifi4eu“, pagal kurią visose Europos Sąjungos šalyse siūloma nemokamai steigti belaidžio interneto stoteles. skaityti »

Studentai sukūrė sistemą, leidžiančią telefonu įjungti šviesą biure ar užkaisti virdulį

Galimybė telefonu užkaisti virdulį egzistuoja ne tik filmuose – tai įrodė bendram projektui susibūrę talentingi Lietuvos studentai, vos per kelias savaites sukūrę sistemą, kuri leidžia internetu valdyti buities bei elektronikos prietaisus biure ar namuose. skaityti »

Atidaryta nauja interneto karštosios linijos svetainė

Nauja specializuota RRT svetainė skirta pranešimams apie pastebėtą neteisėtą ar žalingą turinį, darantį įtaką nepilnamečiams. skaityti »

Ką daryti ir ko nedaryti, kad būtum populiarus internete?

Ką daryti ir ko nedaryti, kad būtum populiarius socialiniuose tinkluose? Į šiuos ir kitus klausimus atsako A. Bendorius, kuriantis tinklaraštį „Geležinė lapė“. skaityti »

E. prekybos dešimtmetis: 6 kartus padaugėjo internetu perkančių lietuvių

Per pastarąjį dešimtmetį visoje Europos Sąjungoje asmenų, perkančių internetu, padaugėjo beveik dvigubai. skaityti »

Lietuviai prekes dažniausiai užsisako į namus

Kiekvienoje šalyje nusistovi vis kitokie siuntų atsiėmimo įpročiai, pvz. Prancūzijoje daugiau nei pusė perkančiųjų internetu pirkinius nukreipia į siuntų atsėmimo tašką, o Baltijos šalyse išskirtinio populiarumo sulaukia siuntų terminalai. skaityti »

Interneto rūšys ir tiekėjai: kaip išsirinkti?

Patarimai, į ką vertėtų atkreipti dėmesį renkantis internetą ir kaip nuspręsti, kokia interneto rūšis jums tinkamiausia. skaityti »