IT ekspertė: startuolių jau gana, verčiau išmokykime vaikus gyventi su technologijomis

Publikuota: 2017 m. sausio 25 d. trečiadienis

Savo kasdienybę sunkiai įsivaizduojame be informacinių technologijų (IT), tačiau ne visada teisingai suvokiame jų vietą gyvenime – technologijos nebėra vien darbo priemonė. „Šiandien į IT žvelgiame tarsi į kokią panacėją, kuri išgebės pasaulį. Jau turėtumėme pamažu atsisakyti tikėjimo, kad pasitelkus IT žinias sukursime kažką naujo ir labai reikšmingo. Bandymų sukurti startuolių, mano nuomone, jau turime užtektinai. Reikėtų koncentruotis į tai, kaip patiems išmokti ir išmokyti savo vaikus gyventi su technologijomis“, – sako Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Informacinių technologijų ir sistemų centro vadovė dr. Eglė Radvilė. Anot jos, technologijos turi tapti elementariu įrankiu, su kurio pagalba efektyviau ir optimaliau galėtume spręsti ne globalias, o kasdienes problemas.

Pasak IT ekspertės, šią sampratą įdiegti būtina, mat daugelis tėvų bando spręsti vaiko atitraukimo nuo kompiuterio ekrano problemą, nors išties patys yra dėl to kalti. „Vaikas užmušinėja laiką žaisdamas kompiuteriu dėl to, kad patys tėvai yra atsilikę nuo technologijų ir negali vaikui parodyti, kad kompiuteris yra ne tik žaidimų įrankis – juo ar telefonu galima spręsti mažas buities problemas“, – atkreipia dėmesį E. Radvilė. Ji siūlo skirti laiko ir kartu su vaiku užsisakyti maisto internetu, paaiškinti jam, kaip naudotis žemėlapiu telefone, paprasčiausiomis programomis sukurti gėlių laistymo priminimo pranešimą ar panašiai.

IT naudojimas vaikui turi tapti dar vienu elementariu įgūdžiu. „Ilgą laiką norėjome, kad mes ar mūsų vaikai mokėtų bent dvi užsienio kalbas, nepriklausomai ar vaikas labiau linkęs į technologinius ar socialinius mokslus, bet pamiršome, kad šiandien į klausimą „kokias kalbas moki?“ galima atsakyti: „Vieną WEB ir dvi aplikacijos“, – pastebi VGTU IT ir sistemų centro vadovė.

Anot E. Radvilės, technologijos šiandien kaip niekad gali padėti semtis žinių ir sustiprinti mokymosi procesą. „Dėl sparčiai tobulėjančių geografinės vietos nustatymo ir vaizdo atpažinimo technologijų šiandien visą pasaulį galima paversi mokyklos klase. Yra programėlių, su kurių pagalba nufotografavus medžio lapą programinė įranga pateikia informaciją apie visą augalą ir jo savybes arba planšetinio kompiuterio kamerą nukreipus į pastatą kitos programėlės pagalba galima matyti visą jo atraminę struktūrą, paslėptas vandentiekio, šildymo ir aušinimo sistemas. Taip su IT pagalba praplečiamos vaiko technologijų suvokimo ribos bei ugdomi skirtingi jo gebėjimai bei mokymosi atmintys – vaizdinė, kinetinė, muzikinė, lingvistinė ir pan.“, – IT suteikiamas mokymosi galimybes vardija E. Radvilė.

Anot jos, efektyviai integravus technologijas į mokymosi procesą galima jį padaryti ne tik įdomesnį ir efektyvesnį, bet ir sutaupyti: „Atsisveikinkime su atgyvenusiais vadovėliais ir astronominėmis jų kainomis. Pasitikime elektronines skaitykles su automatiniais atnaujinimais, dinamišku ir individualiems mokiniams pritaikytu turiniu. Tai yra ypač svarbu turint ribotą švietimo sistemos biudžetą – reikia jį išnaudoti efektyviai. Technologijos įvairiose srityse mums padeda pasiekti daugiau su mažesnėmis išlaidomis. Esu tikra, kad tą patį galima pritaikyti ir švietimui“.

Anot IT ekspertės, šiandien mokykloje suteikiamų IT žinių nepakanka, nes jos orientuotos į informatikos egzamino išlaikymą, bet nemoko vaikų pažinti pasaulį pasitelkiant technologijas, problemų sprendimo dirbant komandose, socialinės inžinerijos ir pan. Šioms sritims daug dėmesio bus skiriama šiandien pradedančioje veikti VGTU IT mokykloje, skirtoje 11–14 metų moksleiviams.

VGTU IT mokykla startuoja kaip įrankis, skirtas ugdyti reikalingiems IT gebėjimas nuo pat mažens. Profesionalų komanda dirbs su vaikais mokydami juos ne tik naudoti IT, bet ir gyventi su technologijomis, joms padedant spręsti problemas bei ruoštis ateities profesijoms. Pasak E. Radvilės, netrukus IT grįstų profesijų dar labiau padaugės: reikės bepiločių orlaivių (dronų) mokytojų-programuotojų, virtualios realybės kūrėjų, robotų prižiūrėtojų, aukšto lygio programuotojų-architektų, visų tipų operatorių, pvz., prižiūrinčių autonomiškus automobilius, ir panašių specialistų.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo penki.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

„Dell Technologies“ įkūrė Daiktų interneto skyrių

„Dell Technologies“ neatsilieka nuo šios evoliucijos ir kuria naujas vizijas bei strategijas, kad padėtų klientams pasiekti skaitmeninę ateitį saugiai valdant sudėtingą ir dažnai fragmentuotą daiktų interneto struktūrą. skaityti »

Dirbtinis intelektas vaizduotės spąstuose – jis bus kitoks nei tikimės

Dirbtinis intelektas ne atkeliauja – jis jau čia. Ir nors iki mokslinėje fantastikoje matomo superproto liko dar mažiausiai keli dešimtmečiai, kasdien susiduriame su elementaresnėmis jo formomis. skaityti »

Galimybės, kurias verslui atveria didieji duomenys: pamatyti daugiau, įžvelgti tiksliau

Pirkėjų elgsenos realiuoju laiku stebėjimas. Naršymo internete sekimas. Tai tik nedidelė kasdien verslo renkamų duomenų dalis, toli gražu neatspindinti didžiųjų duomenų aprėpčių ir potencialo. skaityti »

ABC tėveliams: programėlės, kurias reikia įdiegti vaiko išmaniajame

Remiantis „Influence Central“ vykdyto tyrimo duomenimis, 10 metų – tai amžius, kuomet vaikai paprastai gauna savo pirmąjį išmanųjį telefoną. skaityti »

Lietuviai vis dažniau perka internetu

Interneto naudotojų Lietuvoje pirkimo įpročiai rodo, kad pusė elektroninių parduotuvių klientų pinigines internetiniam pirkiniui atveria bent kartą per 3 mėnesius. skaityti »

Kaip pasirinkti monitorių, jei daug laiko praleidžiate prie kompiuterio

Šiais laikais siūloma monitorių įvairovė reiškia, kad beveik kiekvienas gali atrasti tai, ko jam reikia. skaityti »

Kas laimės: lietuviškos technologijų baimės ar mašinos, atstojančios Dievą?

Kaip keičiantis technologijoms keičiasi pasaulis aplinkui? Apie tai kalbamės su informacinių technologijų ekspertu Arnoldu Lukošiumi. skaityti »

Kaip pradėti kurti „tech“ karjerą? (1)

Darbo rinkos prognozės, vertinant 10–15 metų į priekį, didžiuliu greičiu ir toliau įtvirtina vieną svarbią kryptį – technologijas. skaityti »

Išmanieji telefonai: vyresniesiems – susisiekti, jaunimui – išsiskirti iš minios (2)

Vienas labiausiai pastebimų „tūkstantmečio“ vaikų išskirtinumų – aktyvus naudojimasis išmaniosiomis technologijomis. O šias technologijas kuriančioms kompanijoms tai – ir iššūkis, ir galimybė. skaityti »

Vaikų laisvalaikis internete – leisti ar drausti?

Internetinės svetainės, socialiniai tinklai ir kompiuteriniai žaidimai neretai kelią susirūpinimą ne vienam savo atžalą saugančiam tėvui. skaityti »