Naudojimasis bankų paslaugomis ir pasitikėjimas auga

Publikuota: 2017 m. sausio 10 d. antradienis

Lietuvos bankų asociacijos užsakymu atlikta gyventojų apklausa parodė, kad 2016 m. pasitikėjimas bankų sektoriumi padidėjo. Pasitikėjimą įvertinusiųjų 9-10 balų procentas pastebimai išaugo (2016 m. – 17 proc., 2015 m. – 11 proc.). Be to, apklausos rezultatai atskleidė, kad naudojimasis bankų teikiamomis paslaugomis kyla: šalies gyventojų, sakančių, kad naudojasi bankų paslaugomis, buvo net 96 proc. (2015-ųjų apklausos duomenimis – 94 proc.).

„2016-ieji – dar vieni metai bankams, kuomet įgyvendintos naujų reguliacinių teisės aktų nuostatos, pristatyta ne viena nauja, į skaitmeninę rinką orientuota paslauga, projektai. Kaip ir kasmet, teko susidurti su iššūkiais – šie metai, ko gero, labiausiai išsiskyrė informacijos banga skaitmenizacijos, naujų finansų rinkos dalyvių, fintech kontekste. Tačiau apklausos rezultatai atskleidė, kad gyventojai bankų sektorių ir savo asmeninę patirtį bankuose vertina palankiau nei praėjusiais metais, o naudojimais paslaugomis auga. Tai skatina tik dar labiau stengtis dėl klientų ir pateisinti jų lūkesčius“, – pažymi Lietuvos bankų asociacijos prezidentas Stasys Kropas.

2016 m. apklausos rezultatai parodė, kad palyginti su 2015 m., pasitikėjimas bankais kyla. Palankiausiai, kaip ir 2015-aisiais, gyventojai vertina savo pagrindinį banką (vidutinis gyventojų vertinimas dešimties balų sistemoje – 7,8, 2015 m. – 7,6), taip pat bankus, kurių paslaugomis naudojasi (7,7, 2015 m. – 7,5). Pasitikėjimo bankais, kurių paslaugomis nesinaudoja, vidurkis šiemet išliko toks pats kaip ir pernai – 6,2 balo. Tokie rezultatai dar kartą paliudija, jog pasitikėjimas įgyjamas per patirtį – kuo bendravimas su konkrečiu banku intensyvesnis, tuo jis vertinamas geriau.

Labiausiai bankais pasitiki jaunimas (18-29 m.), studentai, žmonės su aukštuoju išsilavinimu, 3 didžiųjų miestų gyventojai. Tuo tarpu mažiausiai pasitiki vidutinio amžiaus gyventojai (40-49 m.), bedarbiai, ne TOP3 miestų gyventojai.

Dažniausios – tradicinės bankų paslaugos
Apklausos rezultatai parodė, jog padaugėjo gyventojų, kurie naudojasi 2 bankų paslaugomis (2016 m. – 29 proc., 2015 m. – 25 proc.). Pastebima, kad tik vieno banko paslaugomis dažniau naudojasi 50-74 metų amžiaus asmenys, turintys žemiausias pajamas, bedarbiai, pensininkai, mažesnių miestų ir kaimų gyventojai.

Stebimas turimų bankinių paslaugų bei produktų augimas. Didžioji bankų klientų dalis turi einamąją sąskaitą, debeto kortelę ir atlieka operacijas grynaisiais pinigais.

Skaitmeniniai kanalai populiarėja
Galima išskirti reikšmingus pokyčius kanalų, kuriais tvarkomi bankiniai reikalai, naudojime – e. parašo, mobilaus e. parašo, banko kodų generatoriaus, e. bankininkystės naudojimosi procentas, palyginti su 2015-aisiais, pastebimai išaugo, o labiausiai – mobiliosios bankininkystės (nuo 9 iki 19,5 proc. bankų klientų).

Bankinių paslaugų ir kanalų, kuriais tvarkomi bankiniai reikalai, vertinimai yra gana aukšti – aukščiausias vertinimas – 8,8 ir 8,7 (e. bankininkystė, e. parašas, mobilioji bankininkystė, banko kodų kortelė, kodų generatorius) žemiausias – 8,3 (skambučiai banko informacijos numeriu) iš 10 galimų.

Svarbiausi klientų lūkesčiai – susiję su saugumo aspektais
Finansinio stabilumo, saugių bankinių operacijų, geros reputacijos aspektų išpildymas, palyginti su 2015 metais, pagerėjo. Atsakant į klausimą, kiek pagrindinis bankas patenkina lūkesčius, dauguma sutiko, kad jų bankas finansiškai stabilus, asmeninė kliento informacija apie finansinę situaciją, bankines paslaugas yra saugoma (šiuos aspektus puikiai ir gerai vertina 77 proc. apklaustųjų), atliekamos bankinės operacijos yra saugios (76 proc.).

Šiais metais, palyginti su 2015 metais, sumažėjo svarba tokių būdų didinti pasitikėjimą bankais, kaip papildomų taisyklių ir saugiklių įvedimas bei didesnis informavimas apie bankų veiklą, tačiau išaugo būsto paskolų gyventojams lengvinimo svarba gerinant žmonių pasitikėjimą bankais. Šioje vietoje būtina pastebėti, kad būtent 2015-ųjų pabaigoje įsigaliojo atnaujinti sugriežtinti Atsakingojo skolinimo nuostatai, kurių įgyvendinimas galėjo turėti įtakos gyventojų nuomonei dėl sudėtingesnių sąlygų paskolai gauti.

Pasitikėjimo bankais tyrimą atliko bendrovė „Socialinės informacijos centras“ (SIC) 2016 m. lapkritį. Tyrimo metu apklausti 1000 18-74 metų respondentų. Tyrimo imtis reprezentuoja Lietuvos gyventojus amžiaus, lyties, gyvenamosios vietos kriterijais. Analogiškas tyrimas buvo atliktas ir 2015 m. lapkritį.

Šaltinis: lba.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo penki.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

   

 


Captcha
 

SWIFT įdiegė naują traptautinių mokėjimų sistemą be „blokchain“

Įdiegdama naują sistemą, SWIFT siekia modernizuoti tarptautinius mokėjimus, padaryti pinigų pervedimą pigesnį ir greitesnį. skaityti »

80 proc. naujų įmonių sąskaitas atidaro internetu

„Danske Bank“ duomenimis, praėjusiais metais 7 iš 10 naujų įmonių buvo įregistruotos internetu. skaityti »

Lietuvos bankas veiks ne tik kaip reiklus reguliuotojas, bet ir kaip prižiūrimų rinkos dalyvių partneris

Absoliuti dauguma Lietuvos banko prižiūrimų finansų rinkos dalyvių pripažįsta, kad centrinio banko priežiūra yra veiksminga, o respondentai aukštai vertina priežiūros darbuotojų kompetenciją ir elgesį. skaityti »

Už drabužius bus galima susimokėti per veidrodį

„eBay“ gamintojai sukūrė bekontaktį veidrodį „Oak Mirror“, per kurį galima susimokėti neišeinant iš parduotuvės matavimosi kabinos. skaityti »

„Blockchain“ ir biometrijos projektas – patogiam naudojimuisi bankinėmis paslaugomis

Kovo mėnesį Taline vyksiančioje konferencijoje „Blockchain & Bitcoin Conference Tallinn“ bus pristatytas naujas projektas „Humaniq“. skaityti »

Anglijoje galima atsiskaityti balso komandomis

Didžiosios Britanijos bankas „Santander“ pirmasis šalyje įgyvendino atsiskaitymus, patvirtinant tapatybę balso atpažinimo technologija. skaityti »

Skaitmeniniais bankais 2021 m. naudosis 3 mlrd. žmonių

Žmonės vis labiau vertina skaitmeninius bankus dėl patogumo atlikti finansines operacijas greitai, per įvairius renginius ir iš bet kurios vietos. skaityti »

SEB banko privačiosios bankininkystės paslaugos – geriausios Lietuvoje

Įtakingas tarptautinis kapitalo ir finansų rinkas analizuojantis žurnalas „Euromoney“ penktą kartą aukščiausia vieta už privačiosios bankininkystės paslaugas Lietuvoje įvertino SEB banką. skaityti »

Australijoje bus galima susimokėti piršto atspaudu arba asmenuke

„Mastercard“ paskelbė, kad naudos programą „Mastercard Identity Check“ įgyvendinti biometriniams atsiskaitymams Australijoje. skaityti »

Vienoje atidarytas pirmasis pasaulyje bitkoinų bankas

Pirmajame bitkoinų banke klientai gali išsikeisti grynuosius pinigus į bitkoinus, taip pat sužinoti visą rūpimą informaciją apie skaitmeninę valiutą. skaityti »